نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2293
-
الف
+

مرکز فرهنگی ایران در هرات و مرکز فرهنگی افغانستان در مشهد افتتاح می شود

«عبدالغفور لیوال» از راه اندازی مرکز فرهنگی ایران در شهر هرات و مرکز فرهنگی افغانستان در مشهد خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2 ، سفیر افغانستان در ایران از افتتاح یک مرکز فرهنگی ایران در شهر هرات و مرکز فرهنگی افغانستان در مشهد افغانستان در مشهد خبر داد.

«عبدالغفور لیوال» در خصوص افتتاح مرکز فرهنگی افغانستان گفت:  به‌زودی مرکز فرهنگی ایران در شهر هرات و مرکز فرهنگی افغانستان در مشهد افتتاح می‌شود. 

سفیر افغانستان در ایران ضمن ابراز خرسندی برای حضور در مشهد و دانشگاه فردوسی گفت: قشر بسیاری از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، دانشجویان بین‌المللی و کشورهای مختلف هستند، از آن میان بیش از 30 فیصد دانشجویان اهل افغانستان هستند.

وی بیان کرد: برای همکاری‌های دو جانبه و ایجاد روابط بیشتر با ریاست دانشگاه فردوسی مشهد صحبت‌هایی صورت گرفته که طی آن در آینده در بخش‌های مختلف این دانشگاه، دانشجویان بیشتری داشته‌ باشیم. 

سفیر افغانستان در ایران متذکر شد: ما با ایران دارای فرهنگ و باورهای مشترک هستیم،  شهر مشهد از شهرهای بسیار قابل احترام برای مردم افغانستان و پایتخت معنوی ایران است که ما افغانستانی‌های بسیاری از مهاجرین، زائران و گردشگران افغانستان را در این شهر داریم.

وی با بیان اینکه این اولین سفر من به یکی از شهرهای ایران بود، افزود: امیدوارم بتوانم با جامعه افغانستان هم دیدارهایی داشته باشم.

«لیوال» با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از بهترین جشنواره‌های معنوی است، به فارس گفت: بسیار خوشحالم که دوستان بسیاری را در این جمع می‌بینیم در واقع این جشنواره باعث خوشی و سعادت ما است.

اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در روز شنبه 22 سرطان(تیر) در برج سپید مشهد برگزار شد. 

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر